وظایف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات:

-    راهبري، نگهداري و ارتقاي سرويس‌ها و بستر شبکه داخلي و اينترنت (سخت‌افزار و نرم‌افزار).
-    راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه اختصاصی دانشگاه.
-    برنامه ریزی به منظور تجهیز ، پشتیبانی ، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
-    برنامه ریزی نحوه استفاده کاربران اینترنت داخل و خارج دانشگاه.
-    طراحي، نظارت و هدایت پروژه‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات و سيستمهاي اطلاعات مديريت در سطح دانشگاه
-    ارتقا و بهینه‌سازی سیستم‌های امنیتی شبکه و نرم‌افزارهای الکترونیکی.
-    تهیه نرم‌افزارهای تخصصی دانشگاه. 
-    اقدام جهت تهيه سخت‌افزار و بانک نرم‌افزار مورد نياز واحدها.
-    نظارت بر رايانه‌هاي موجود دانشگاه.
-    راه‌اندازي، پشتیبانی و مدیریت پايگاه اطلاعاتي و اطلاع‌رسانی تحت وب دانشگاه
-    سازمان دهی ، پشتیبانی و بروزرسانی سامانه های اتوماسیون اداری ، سامانه های عمومی و تخصصی و یکپارچه سازی آنها.
-    تفکيک اطلاعات موجود و مستندسازي آنها به منظور نگهداري و سهولت دسترسي به آنها.
-    توسعه فراگیر و همه جانبه سیستمهای کاربردی مورد نیاز دانشگاه و بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از سایر واحدها و ارائه خدمات لازم در این زمینه
-    پیشنهاد یا اجرای دوره های آموزشی لازم در خصوص فناوری اطلاعات و امنیت و افزایش مهارتهای تخصصی کارکنان


-    مدیریت رفع نواقص و کاستی های سامانه های اطلاعاتی موجود
-    تحليل، طراحي، اجرا و مديريت شبكه‌هاي رايانه‌اي و سرويسهاي مربوطه
-    مشاوره و پشتيباني فني سايت دانشکده های تابعه دانشگاه
-    توسعه و پشتيباني سيستمهاي مخابراتي و ارتباطی دانشگاه