جلسه معاون و مدیران معاونت توسعه و مدیریت منابع با رئیس محترم دانشگاه

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۱۵۸ اخبار اداری و مالی
تعداد بازدید:۴۹۳
نشست صمیمانه معاون و مدیران معاونت توسعه و مدیریت منابع با دکتر حسین سلیمی رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی، سه شنبه اول بهمن ماه در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.
جلسه معاون و مدیران معاونت توسعه و مدیریت منابع با رئیس محترم دانشگاه

نشست صمیمانه معاون و مدیران معاونت توسعه و مدیریت منابع با دکتر حسین سلیمی رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی، سه شنبه اول بهمن ماه در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر کارگر معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه طی سخنانی با اشاره به گذشت یک سال و دو ماه از فعالیت خود در این معاونت، از تغییر رویکرد معاونت به پشتیبانی و خدمت رسانی مستمر و بی وقفه به تمامی واحدهای دانشگاه خبر داد و گفت: معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه به خوبی از فعالیت های سایر معاونت ها و دانشکده ها پشتیبانی کرده و البته در این میان مشکلاتی نیز وجود داشته که تلاش شده حتی المقدور برطرف شوند.
دکتر کارگر افزود: بر اساس گزارش عملکرد صدروزه اول معاونت توسعه و مدیریت منابع، میزان قابل قبول و بالایی از اهداف و برنامه های اعلام شده محقق شده اند و هم اکنون نیز در حال اجرای دقیق برنامه صد روزه دوم هستیم.


در ادامه مهندس صدری، مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه میزان پیشرفت پروژه های عمرانی مختلف را تشریح کرد و دلایل عدم پیشرفت برخی طرح ها بر اساس زمان بندی از قبل اعلام شده را بیان کرد.
سپس دکتر خورسندی، مدیر برنامه و بودجه و تشکیلات، از تحقق بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، طی دوره مدیریت خود خبر داد و گفت: این نوع بودجه ریزی برای اولین بار در دانشگاه اتفاق افتاده و می تواند انضباط مالی دانشگاه را در حوزه های مختلف افزایش دهد. وی همچنین به فعالیت چشمگیر در حوزه آموزش ضمن خدمت کارکنان به صورت مجازی و استقبال از این شیوه در میان کارکنان اشاره کرد.
دکتر حجت الله الماسی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست از به روزرسانی نرم افزارها و سامانه های مختلف دانشگاه گزارشی ارائه کرد و از پشتیبانی کامل از تمامی فعالیت های مجازی دانشگاه اعم از کلاس های آموزشی آنلاین، برنامه ها و رویدادهای مختلف هفته پژوهش، برگزاری هشت کلاس آموزش ضمن خدمت کارکنان، دهها کلاس آنلاین طرح مهارت افزایی و غیره خبر داد و خواستار حمایت بیشتر برای تقویت زیرساخت ها و مرکز داده دانشگاه شد.
دکتر زرگرباشی مدیر امور اداری دانشگاه نیز محور اصلی اغلب فعالیت های این مدیریت در طول یک سال مسئولیت را خدمت رسانی به مجموعه دانشگاه دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته، تلاش کردیم تا ضمن تطبیق فرایندهای اداری با شرایط جدید، استمرار ارائه خدمات در شرایط تازه را به شکل مطلوب ممکن کنیم. وی اهداف کلی مدیریت امور اداری را به شرح زیر برشمرد: 1- اصلاح و ساماندهی رویه ها و فرایندها در بخش های مختلف امور اداری 2- پیگیری و تلاش برای تحقق نیازهای کارکنان اداری و هیات علمی دانشگاه 3- برطرف سازی برخی نارسایی ها و تعامل سازنده با کارکنان در مورد موضوعات اداری که حل آنها نیازمند فراهم شدن بسترهای قانونی لازم است. 4- تلاش برای افزایش انگیزه و ایجاد نشاط در کارکنان دانشگاه. مدیر امور اداری دانشگاه تاکید کرد بخش اعظم اهداف برنامه 100 روزه اول این مدیریت محقق شده و ان شالله در مورد برنامه 100 روزه دوم نیز موفقیت مشابهی حاصل خواهد شد.


سپس آقای آباقری مدیر امور مالی دانشگاه از نتایج حسابرسی سالانه عملکرد مالی دانشگاه با استقرار حسابرس منتخب هیات امنا خبر داد و گفت: این روند در حال انجام است و عملکرد مالی صحیح و شفاف مدیریت امور مالی منجر به گزارش انطباق این عملکرد با ضوابط و مقررات موجود، بدون هیچ ابهامی شده و این از دستاوردهای مهم مدیریت امور مالی دانشگاه است.
وی با اشاره به برخی نارسائی های ناشی از کمبود منابع مالی در کشور که دانشگاه نیز از آن متاثر شده، افزود: مدیریت امور مالی تلاش کرده تا با مدیریت بهینه منابع تا حد امکان بر این چالش ها غلبه کند.
در انتهای این جلسه صمیمانه، دکتر سلیمی رئیس محترم دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از معاون توسعه و مدیریت منابع و مدیران این حوزه، مدیریت مطلوب آنان را تحسین کرد و گفت: باید تلاش شود تا فعالیت های آغاز شده به نحو شایسته ای به سرانجام برسند و در پایان برنامه های 100 روزه شاهد تحقق اهداف تعیین شده باشیم.


نظر شما :