تبیین مهم ترین دستاوردهای اداره رفاه کارکنان

تعداد بازدید:۱۶۶۴
آقای محمد جمشیدی مقدم رئیس اداره رفاه دانشگاه علامه طباطبائی، مهم ترین دستاوردهای این اداره را تشریح کرد.
تبیین مهم ترین دستاوردهای اداره رفاه کارکنان

آقای محمد جمشیدی مقدم رئیس اداره رفاه دانشگاه علامه طباطبائی مهم ترین دستاوردهای این اداره را تشریح کرد.
وی در مورد اهمیت ارائه خدمات به خانواده دانشگاه توسط این اداره گفت: ارائه خدمات رفاهی از مهم ترین بخش های مدیریت منابع انسانی سازمان ها بوده و تاثیر زیادی در جهت تقویت انگیزه حرفه ای و بهبود عملکرد سازمان ها ایفا می کند. افزایش تسهیلات رفاهی از جمله ایجاد زمینه های گردشگری، تفریحی و رفاهی همواره باعث بالا رفتن بهره وری خواهد بود. اداره رفاه کارکنان دانشگاه نیز با انجام بررسی های لازم و نظرسنجی از همکاران محترم علمی و اداری تلاش می کند حداکثر امکانات رفاهی را فراهم کند.
رئیس اداره رفاه افزود: این اداره با الکترونیکی نمودن فرآیندها و تسریع دسترسی به خدمات، خدمت رسانی به همکاران را تسهیل کرده و با پیشنهاد طرح های مختلف رفاهی برای همکاران محترم و خانواده های آنان با توجه به مقررات و امکانات مالی دانشگاه، سعی در ارائه خدمات مطلوب و مناسب دارد.  

خدمات بیمه تکمیلی
آقای جمشیدی مقدم ادامه داد: بیمه تکمیلی یکی از خدمات مهمی است که همه همکاران از آن استفاده می کنند. ما در اداره رفاه سعی می کنیم تا بهترین خدمات را به همکاران محترم ارائه دهیم، هرچند ممکن است مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد و این امر ناشی از شرایطی است که اکثر شرکت های بیمه بر اساس قانون بیمه مرکزی برای بیمه گذار تعیین می کنند و دانشگاه های دیگر نیز از این امر مستثنی نیستند. در سال گذشته در جلسات شورای رفاهی سیزده دانشگاه سطح یک کشور که به صورت ماهانه برگزار می شود، تصمیم گرفته شد به صورت گروهی با یک شرکت بیمه قرار داد منعقد شود تا خدمات بهتری ارائه شود، زیرا برخی شرکت های بیمه در زمینه ارائه خدمات به همکاران محترم در بعضی بخش ها کوتاهی می کنند. عملی کردن این تصمیم به دلایلی مانند زمان متفاوت سررسید قرارداد دانشگاه ها با شرکت های مختلف بیمه و همکاری نکردن برخی شرکت های بیمه گر تا این لحظه امکان پذیر نشد.


وی گفت: در سال جاری پس از استعلام از شرکت های مختلف، بیمه البرز به دلیل پیشنهاد پایین ترین قیمت برای عقد قرارداد بیمه تکمیلی دانشگاه انتخاب شد؛ لیکن به دلیل انصراف این شرکت از همکاری، دومین برنده مناقصه یعنی شرکت بیمه دانا انتخاب شد. در این قرارداد سعی بر آن شد که خدمات بیشتری ارائه گردد (که در مورد بعضی از تعهدات قابل مقایسه با بعضی از دانشگاه های سطح یک نیست) و حق بیمه نسبت به سال قبل فقط 10% افزایش یافت. ما در سال 1399 در طرح عادی 286 عضو و در طرح بدون سقف 1317 عضو دانشگاه را ثبت نام کردیم و مجموع بیمه شدگان هر دو طرح با احتساب افراد تحت تکفل آنها به 3919 نفر می رسد. با توجه به بازخورد همکاران دانشگاه، رضایت نسبی از بیمه تکمیلی درمان دانا وجود دارد. لازم به ذکر است که اداره رفاه خود را مسئول پیگیری امور بیمه ای اعضای محترم دانشگاه در قبال بیمه تکمیلی دانا می داند و همکاران می توانند هرگونه مشکلی در زمینه بیمه را در صورت عدم پاسخگویی بیمه دانا از اداره رفاه کارکنان و با تماس با شماره های تماس: ۴۴۷۳۷۶۸۹ - داخلی ۲۳۳۵و 2330 پیگیری کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام گردد.

ارائه تسهیلات بانکی
رئیس اداره رفاه تصریح کرد: طی دو سال اخیر بر آن بوده ایم که همکاران از تسهیلات بانکی بهره مند شوند. طی مذاکرات مختلف با مسئولین بانک تجارت موفق به ارائه تسهیلات مناسب به همکاران گرامی نشدیم. با توجه به پیگیری های مکرر و مذاکرات با بانک های مختلف، در اواخر سال 97 با بانک سامان وارد مذاکره شدیم و در سال 1398 وام با شرایط مناسب و کسر از حقوق توسط مدیریت امور مالی به 500 نفر از همکاران ارائه شد. در سال جاری پس از مذاکره با بانک ملت و بانک شهر توانستیم طی مدت زمان 6 ماه - که تقریبا کم سابقه بود –زمینه اعطای حدود 480 فقره تسهیلات توسط بانک ملت و 200 فقره تسهیلات توسط بانک شهر به اعضای محترم علمی و اداری دانشگاه فراهم کنیم. باید توجه داشت دانشگاه هیچ گونه حساب یا سپرده ای در این بانک ها نداشته و اعطای تسهیلات تنها در قالب تفاهم با آنها صورت پذیرفته است. همچنین جهت سهولت کار همکاران محترم و به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای اولین بار، ارائه تسهیلات از طریق استقرار نیروهای بانکی در داخل دانشگاه انجام شد. هم اکنون درصدد هستیم تسهیلات تازه ای با نرخ کم و شرایط بهتر از بانک های دیگر دریافت کنیم.


آقای جمشیدی مقدم گفت: جهت افزایش قدرت خرید همکاران محترم، طبق تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران، مقدمات ارائه کالاکارت به همکاران محترم جهت خرید کالا از فروشگاه های طرف قرارداد بانک مذکور در حال انجام است و درصورت طی شدن فرآیندهای قانونی آن، اطلاعات تکمیلی از طریق اتوماسیون اداری اعلام می شود.

تسهیلات سفر و کمک هزینه خرید
وی در مورد خدمات رفاهی سفر نیز گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا تفاهم نامه هایی به صورت تهاتر با هتل پردیسان مشهد، مهمانسرای دانشگاه تربیت مدرس در مشهد مقدس، مهمانسرای دانشگاه اصفهان، مجتمع تفریحی دیناچال وابسته به دانشگاه امیرکبیر، مجموعه های اقامتی شرکت راه آهن در شهرهای اصفهان، اهواز، بیشه لرستان، جلفا، زاهدان، کرمان، میرجاوه، نیشابور، یزد و بندرعباس منعقد شده و امکان استفاده از کمک هزینه های سفر به هتل کیش مهر در مازندران و سایر کمک هزینه های سفر برای همکاران گرامی فراهم شده بود. با توجه به شرایطی که همه گیری ویروس کرونا در کشور به وجود آورد، هیچکدام از اقامتگاه های دانشگاه های سراسر کشور هم اکنون فعال نیستند. با توجه به اینکه مجتمع کیش مهر از قوانین هتلداری تبعیت می نماید و دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی است، در چند ماه اول سال جاری با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به صورت محدود خدمت رسانی کرد. در حال حاضر این مجتمع درحال بهسازی است و به محض اتمام اقدامات عمرانی، فعالیت خود را مجددا آغاز نموده و به کلیه همکاران دانشگاه خدمت رسانی می کند.
رئیس اداره رفاه همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و عدم استفاده همکاران از امکانات سفر گفت: با پیشنهاد کمیته رفاهی و تصمیم هیات رئیسه دانشگاه در زمینه تخصیص کمک هزینه های سفر ، 75 درصد از کمک هزینه سفر سال 98 به سال 99 منتقل شد و برای انتقال مبالغی از کمک هزینه های سال جاری به سال آینده در کمیته رفاهی تصمیم گیری خوبی انجام شده و در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در پایان توضیح داد: در سال های گذشته که با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه نبودیم، خدمات تفریحی و رفاهی متنوعی در شهر تهران ارائه می شد که عبارت بودند از استفاده از مجموعه های تفریحی ورزشی اُپارک، هلدینگ تفریحی گردشگری ایران فان، دلفیناریوم برج میلاد تهران، تالار پذیرایی و رستوران شرکت جاویدان جهان صبا و تالار پذیرایی گل یاس. اما شیوع این بیماری محدودیت هایی را در زمینه ارائه خدمات تفریحی ایجاد کرده است. با این حال اداره رفاه کارکنان درصدد است با همکاری مراکزی مثل بازار مبل امام علی (ع)، برخی تولید کنندگان پوشاک و غیره و از طریق ارائه بن های تخفیف خرید پوشاک، شرکت مدیران خودرو و یدک پرو (که در مرحله عقد قرارداد است)، تسهیلاتی جایگزین را برای همکاران فراهم کند.


نظر شما :