گزارش پروژه های در دست انجام مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۹ کد : ۱۵۲۱۴ اخبار اداری و مالی
تعداد بازدید:۸۷۵
معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در دست انجام مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه را منتشر کرد.
گزارش پروژه های در دست انجام مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی

معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در دست انجام مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه را منتشر کرد.
این گزارش در مورد ده پروژه در دست انجام در بخش ها و زیرمجموعه های مختلف دانشگاه به شرح زیر است:
1)    پروژه دانشکده تربیت بدنی:
پس از برگزاری مناقصه و برنده شدن شرکت پیمانکاری ساتراپ در اسفند 1398 جهت تکمیل کارهای باقیمانده این پروژه به متراژ 6500 متر مربع زیر بنا، افتتاح و بهره برداری از آن در بهمن ماه 1399 با حضور جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم و جناب آقای دکتر سلیمی ریاست محترم دانشگاه انجام شد. هزینه پرداخت شده در این پروژه از ابتدای سال 1394 تاکنون حدود 20 میلیارد تومان بوده و هزینه ساخت هر متر مربع آن با توجه به هزینه های باقی مانده متری سه و نیم میلیون تومان پیش بینی می گردد. عمده فعالیتهای پروژه شامل احداث بخشهای اداری، کلاسهای آموزشی، آمفی تئاتر، کتابخانه، آزمایشگاه تخصصی دانشجویان تربیت بدنی، محوطه سازی، احداث ساختمان موتورخانه مستقل و غیره می باشد. توجه به سبک معماری ایرانی - اسلامی و تعبیه نورگیرهای متعدد در سرسرا از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه است.
2)    پروژه بازسازی هتل کیش مهر فریدونکنار:
این پروژه در تیرماه 1399 بر مبنای برآورد صورت گرفته به مناقصه گذاشته شد و قرارداد آن در مرداد ماه همان سال با شرکت عمران برزین آژند به عنوان پیمانکار منتخب منعقد گردید. بازسازی این پروژه با متراژ تقریبی 5200 متر مربع تاکنون در حدود 95 درصد پیشرفت داشته و تا نیمه اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید. عمده فعالیتهای انجام شده شامل تخریب و اصلاح دیوار شرقی و اجرای پنل 3d، تخریب و عایق کاری مجدد بام، اصلاح دیوار های همکف در باغچه ها جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل، اجرای سرامیک پرسلان در نماهای شمالی، غربی، جنوبی و پیشانی تراسها که به صورت ترکیبی از نمای خشک و دوغابی اجرا شده به همراه عایق رطوبتی پلیمری نما، اصلاح کامل تراس ها شامل تخریب و عایق کاری و اجرای سرامیک و نرده ها، نقاشی کامل بخشهایی از نما و داخل اتاقها، تعویض کابینت های فرسوده و ... می باشد. مبلغ هزینه شده تاکنون در حدود 5/2 میلیارد تومان  و کل مبلغ برآورد شده معادل 5/3 میلیارد تومان می باشد.
ویژگی مشترک این دو پروژه به دلیل عدم وجود نقدینگی در بودجه دانشگاه، استفاده از هزینه کرد اسناد خزانه اسلامی بود، به نحوی که با اجرای این شیوه هزینه کرد، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در سطح کشور در خصوص نحوه صحیح هزینه کرد اسناد خزانه اسلامی معرفی شد.
3)    بازسازی بلوک 33 جهت احداث خوابگاه:
بازسازی این پروژه به صورت امانی از اوایل شهریور ماه 1399 به متراژ 800 متر مربع زیر بنا شامل بازسازی 8 واحد مجزا جهت آماده سازی خوابگاه آغاز شد و در بهمن ماه 1399 با حضور وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر غلامی و ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سلیمی به صورت مجازی افتتاح شد و به بهره برداری رسید. هزینه تمام شده این پروژه جهت ساخت در حدود 13/1 میلیارد تومان می باشد. عمده فعالیتهای این پروژه شامل اصلاح کامل تاسیسات برقی، اجرای لوله کشی های آب و گاز و اصلاح فاضلاب ساختمان، اجرای سرامیک کف اتاقها، تیغه چینی، گچ کاری، تعویض درب واحد ها، کمد ها، بازسازی کامل آشپزخانه و نقاشی کامل ساختمان و ... می باشد.


4)    بازسازی خوابگاه مهدیه:
بازسازی این پروژه به صورت امانی از اوایل مرداد ماه 1399 به متراژ تقریبی 2000 متر مربع زیر بنا جهت آماده سازی خوابگاه دانشجویی آغاز شد و در بهمن ماه 1399 با حضور وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر غلامی و ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سلیمی به صورت مجازی افتتاح شد و به بهره برداری رسید. هزینه تمام شده این پروژه جهت ساخت حدود 5/2 میلیارد تومان می باشد. این پروژه دارای سه طبقه آپارتمان بوده که یک طبقه آن ویژه مهمانان خارجی شامل کتابخانه و لابی مجزا است. تعداد اتاق های موجود در این ساختمان 18 واحد بوده و در طبقه همکف فضای آموزشی و کافه رستوران تعبیه شده است. این ساختمان به صورت اساسی بازسازی گردیده و یک واحد آسانسور هم به آن افزوده شده است.
5)    اجرای زمین روباز ورزشی در پردیس 2:
پروژه احداث زمین چمن پردیس 2 به مساحت 1100 متر مربع به صورت امانی از اوایل آذر ماه 1399 با اجرای فنس کشی و چمن مصنوعی آغاز شد و در بهمن ماه 1399 با حضور وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر غلامی و ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سلیمی افتتاح شد و به بهره برداری رسید. هزینه تمام شده این پروژه جهت اجرای فنس و گریل زمین مبلغ 300 میلیون تومان و جهت اجرای چمن مصنوعی مبلغ 240 میلیون تومان بوده است.
6)    بازسازی مقبره شهدا:
عملیات بازسازی مقبره شهدا در شهریور 1399 به منظور بازسازی تخریب های به وجود آمده در سقف مقبره به علت نفوذ آب آغاز شد و در اوایل آبان ماه سقف گنبد به طور کلی با ورق های آلومینیومی جهت جلوگیری از فرسایش اصلاح شد و همچنین کاشی های تخریب شده بازسازی گردید. هزینه تقریبی تمام شده برای این پروژه 100 میلیون تومان می باشد.
7)    پروژه احداث سرای دختران:
این پروژه به صورت امانی از فروردین ماه 1399 به منظور ایجاد فضایی برای بانوان و دختران در پردیس مرکزی آغاز شد. این فضا در ضلع شرقی و مجاورت استخر شنا طراحی شده و شامل بخش های فرهنگی، هنری، نمایشی، ورزشی و گفتمان می باشد. در این پروژه به مساحت 400 متر مربع ابتدا طرح تصویب شده ریاست محترم دانشگاه پیاده شد و مصالح مربوط به نما طبق نظر ایشان خریداری گردید. این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل اجرای اسکلت، اجرای سقف ساندویچ پنل، تخریب، کف سازی، دیوار چینی، نصب وال پستها، اجرای فونداسیون، اجرای پلاستر سیمان داخلی و خارجی، سیمان سفید نمای غربی و اجرای نمای ضلع شرقی می باشد. با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تأمین اعتبار لازم، این پروژه تا تاریخ 15 تیر ماه جاری آماده بهره برداری خواهد بود. مبلغ هزینه شده تاکنون در حدود 650 میلیون تومان و هزینه باقیمانده در حدود 25/1 میلیارد تومان با تجهیزات و دکوراسیون داخلی پیش بینی می شود.
8)    احداث پست برق در پردیس 2:
پروژه احداث ساختمان پست برق در پردیس 2 طبق توافق صورت گرفته با اداره برق و مختصات موقعیت و دفترچه راهنمای استانداردهای احداث این بنا در اسفند ماه 1399 آغاز شد. در این پروژه به مساحت 72 متر مربع، ابتدا موقعیت بنا پیاده و با هماهنگی ناظر اداره برق احداث ساختمان آغاز شد. این پروژه تاکنون 20 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته که شامل خاکبرداری، پی کنی، تحکیم بستر، اجرای بتن مگر، قالب بندی آرماتور بندی و بتن ریزی فونداسیون می باشد. با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تأمین اعتبار لازم، این پروژه تا تاریخ 15 تیرماه قابل بهره برداری خواهد بود. مبلغ هزینه شده تاکنون در حدود 200 میلیون تومان و هزینه باقیمانده جهت ساخت ساختمان در حدود 600 میلیون تومان پیش بینی می شود.
9)     احداث مرکز رشد ادبیات:
پروژه احداث مرکز رشد دانشکده ادبیات در دی ماه سال 1399 با طرح جابجایی کارکنان از ساختمان فردوسی به ساختمان اصلی دانشکده آغاز شد. در این پروژه مساحتی بالغ بر 320 متر مربع از ساختمان اصلی به منظور حفظ کرامت کارکنان محترم دانشکده نقاشی، سرامیک شده و بازسازی شد. از طرفی بازسازی ساختمان فردوسی با مساحت 600 متر مربع جهت احداث مرکز رشد ابتدا با جمع آوری دیوارکوب و تجهیزات برق و شبکه در ساختمان فردوسی آغاز و سپس طبق نظر معمار و با هماهنگی مدیریت فنی دانشگاه دیوار و سقف کناف شده و پروژه از نظر اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیش بینی می شود این پروژه با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ پروتکل های بهداشتی تا 30 اردیبهشت سال جاری به اتمام برسد. حمایت های مالی قابل توجه معاونت علمی ریاست جمهوری برای احداث مراکز رشد و نوآوری در دانشکده های مختلف دانشگاه قابل توجه و تقدیر است.

10)    پروژه باغ سیب کرج:
این پروژه در فازهای دیوارکشی، آبیاری قطره ای ، احیای باغ و نگهداری از آن و همچنین احداث راه های دسترسی و اردوگاه دانشجویی در حال انجام است. تاکنون 100 درصد دیوارکشی با هزینه 5/1 میلیارد تومان شامل 2600 متر دیوار پیش ساخته، 90 درصد از طرح آبیاری قطره ای با هزینه حدودا 1 میلیارد تومان، احیای باغ و کاشت در محوطه ای 16 هکتاری و نگهداری از آن با هزینه حدود 200 میلیون تومان انجام شده است. در حال حاضر درختکاری در اطراف اردوگاه در حال انجام است و حدود 700 اصله درخت کاشته خواهد شد. اجرای پروژه باغ سیب از اسفند 1397 با دریافت جواز دیوارکشی آغاز شده و بعد از ایجاد حریم، هر یک از فاز های مذکور اجرایی شده است.

کلید واژه ها: معاونت توسعه پروژه عمرانی


نظر شما :