برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی امور رفاهی کارکنان

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۶۳۷۱ اخبار اداری و مالی
تعداد بازدید:۷۷۶
نخستین جلسه شورای راهبردی امور رفاهی کارکنان دانشگاه (اعضای هیات علمی و اداری) با حضور ریاست دانشگاه، مورخ نهم آذرماه سال جاری در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.
برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی امور رفاهی کارکنان

در این جلسه که با حضور آقای دکتر معتمدی؛ ریاست دانشگاه، آقای دکتر صابری؛ معاون توسعه و مدیریت منابع، آقای دکتر زرگرباشی؛ مدیر امور اداری، آقای دکترخورسندی؛ مدیر برنامه، بودجه و تحول سازمانی، آقای آباقری؛ مدیر امور مالی و آقای جمشیدی مقدم رئیس اداره رفاه کارکنان برگزار شد، آقای دکتر معتمدی ضمن اعلام اشتیاق از حضور در این جلسه بیان داشتند: با توجه مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید، شرایطی باید فراهم شود که از همه ظرفیت های درونی و بیرونی دانشگاه برای کاهش کاستی ها و افزایش خدمات به کارکنان استفاده گردد. این شورا درصدد تعیین راهبردهایی باشند که در این راستا با مشخص کردن برنامه هایی کوتاه مدت و استفاده از منابع در اختیار، اولین قدم برداشته شود. همچنین شورای راهبردی به برنامه های میان مدت و بلند مدت از جمله در حوزه مسکن کارکنان، توجه ویژه ای داشته باشد.


رئیس دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه شورای راهبردی رفاهی باید متشکل از کمیته های مختلفی باشد تا با محول نمودن ماموریت های گوناگون به آنها و استفاده از ظرفیت های دانشگاه و دیگر دانشگاه ها، سازو کارهای مربوطه اندیشیده شود. همچنین با کمک صاحبنظران و از طریق ارتباطات بین سازمانی سعی شود درآمدزایی مناسبی برای صرف کردن در حوزه رفاهی داشته باشیم.
در این جلسه آقای دکتر صابری؛ با بیان اینکه توجه به امور رفاهی اعضای دانشگاه و خانواده های ایشان از اهم فعالیت های حوزه معاونت توسعه است، تاکید داشتند شورای راهبردی دانشگاه باید آیین نامه ای متناسب با سطح انتظارات امروزی تهیه نماید و تشکیل کمیته های خاص در هر حوزه را از مصوبات این جلسه عنوان نمودند. همچنین ایشان با محول نمودن بررسی تعاونی ها و مجموعه های دانشگاه و چگونگی احیاء آنها به مدیریت امور اداری، بر ارتقا خدمات این حوزه ها تاکید نمودند.


سپس آقای دکتر حاج زرگرباشی گزارش اجمالی از اقدامات کمیته رفاهی و اداره رفاه در سال های گذشته ارائه نمودند. ایشان بیان داشتند: تعداد وام هایی که از سایر بانک های از جمله بانک ملت و سامان و شهر دریافت نموده ایم بیشتر از بانک عامل دانشگاه؛ بانک تجارت بوده است که البته این اصلا کافی نیست و ما انتظار داریم بتوانیم خدمات بهتر و درخوری به همکاران عزیزمان ارائه دهیم. از جمله برنامه های جدید حوزه رفاهی، تحقق امکانات پیش بینی شده در آئین نامه استخدامی است که تاکنون محقق نشده است. نظیر کمک هزینه مسکن، پاداش بر اساس احکام کارگزینی، وام مسکن به اعضای دانشگاه و نیز به تعاونی ها که همگی نیازمند مساعدت دانشگاه است. علاوه بر این موارد، تلاش برای تامین مسکن همکاران دانشگاه به شیوه های مختلف نظیر بهره مندی از ظرفیت های موجود و بیرونی حوزه های اقتصادی و نهادهای دولتی و مالی باید در اولویت جدی قرار گیرد.
آقای آباقری نیز به مقایسه پرداخت های رفاهی (کمک هزینه های سفر، مسکن، بیمه تکمیلی درمان، ایاب و ذهاب) دانشگاه با چند دانشگاه برتر از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه اصفهان و تهران پرداخت.
دکتر خورسندی در ادامه؛ فعالیت های انجام شده طی چند سال گذشته را در حوزه برنامه ها و اقدامات بخش  مسکن تشریح نمودند.


همچنین آقای جمشیدی مقدم ضمن تشکر از نگاه مثبت ریاست دانشگاه و معاون توسعه به حوزه رفاهی، اظهار امیدواری کردند که با طرح های جدید در این حوزه بتوانیم به پیشرفت دانشگاه و افزایش رضایت مندی همکاران کمک نماییم. در ادامه نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره رفاه کارکنان پرداختند.
در پایان جلسه، ترکیب و نحوه تشکیل شورا و کمیته های فرعی به تصویب رسید.

کلید واژه ها: شورای رفاهی عبدالله معتمدی رضا صابری سیدروح الله حاج زرگرباشی خورسندی آباقری جمشیدی مقدم