گفتگوی ویدئویی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی با عطنا

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۷۴۸۷ اخبار اداری و مالی
تعداد بازدید:۴۷۰
دکتر رضا صابری معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: آینده ای پرافتخار و توام با موفقیت های بزرگ در انتظار دانشگاه علامه طباطبایی است.
گفتگوی ویدئویی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی با عطنا

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امیدوارم در سال 1401 بتوانیم افتخارات علمی و کاری خوبی را برای دانشگاه علامه طباطبایی رقم بزنیم و دانشگاه عزیز ما در سال جدید بتواند در آرامش خوب توام با فروکش کردن ویروس کرونا امکان حضور دانشگاهیان در دانشگاه را فراهم کند و این حضور دانشجو در دانشگاه باعث نشاط علمی دانشگاه خواهد شد. همچنین اعضای هیات علمی و کارکنان ما بتوانند خدمات ارزشمندی را به جامعه علمی کشور و دانشجویان عزیزمان ارائه بکنند.

دکتر صابری ادامه داد: اینکه توفیق پیدا کردم به عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی در خدمت شما باشم را افتخار می دانم. این جزء فرصت هایی است که می تواند برای بنده جزء دورانی از تلاش و کوششی جدید برای همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی فرض شود. می دانم که مجموعه همکاران دانشگاه ناملایماتی را در سال 1400 تجربه کردند و خصوصا در نیمه دوم سال 1400 سختی هایی را تحمل کردند. این دلبستگی که در خانواده دانشگاه علامه طباطبایی مشاهده کردم ما را امیدوار می کند بتوانیم بسیاری از چالش هایی که در حال حاضر با آنها مواجه هستیم، به راحتی برطرف بکنیم.

به دنبال پرداخت بخش اعظم مطالبات و تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه هستیم

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: خیلی امیدوارم همین امسال بتوانیم بخش عمده ای از مطالبات باقی مانده کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی بود را تسویه بکنیم و این به سال آینده موکول نشود. ان شالله شرایط تخصیص منابع دانشگاه علامه طباطبایی را به گونه ای شاهد باشیم که بتوانیم بخش عمده ای از آنچه که رضایت خاطر کارکنان ما را ایجاد می کند، پرداخت کنیم و این جزء اهداف جدی ماست که پایان سال پایان خوبی برای بسیاری از پرداخت هایی باشد که انتظار دارند اتفاق بیفتد.

وی گفت: ما در حوزه پیش بینی اقدامات موثر برای حوزه کارکنان تلاش هایی را از هم اکنون آغاز کرده ایم و سعی کرده ایم رسیدگی به گلایه مندی ها از وضعیت های استخدامی همکاران را در دستور کار قرار دهیم. در کمیسیون دائمی توانستیم نسبت به وضعیت همکاران ضمن خدمتمان و همین طور همکاران شرکتیمان دفاع هایی داشته باشیم که ان شالله رضایت هیات امنای دانشگاه را هم جلب کرده و بتوانیم در سال 1401 به سمت ساماندهی جدیدی از همکاری کارکنانمان با دانشگاه علامه طباطبایی پیش برویم.

تلاشمان بر آن است که احکام همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی را تا تصمیمات آینده حفظ بکنیم

دکتر صابری در مورد اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: تلاشمان بر این است که مطالبات اعضای هیات علمی در مورد تعویق حق التدریس ها و همین طور کارهای پژوهشی را به یک پرداخت های مناسبی برسانیم تا حداقل این تاخیر چندترمی که پیش امده برطرف شود. در حال حاضر مطالبات اعضای هیات علمی از سال 1397 تا به امروز داریم و پرداخت بخشی از این ها را وظیفه خود می دانیم. بخشی از این ناملایمات، که در سال 1400 پیش آمده، به دلیل این است که آنچه در احکام هیات علمی به نام همسان سازی حقوق اتفاق افتاده، متاسفانه در بودجه دانشگاه پیش بینی نشده بود ولی تلاشمان بر آن است که احکامی که در مورد همسان سازی حقوق صادر شده تا تصمیمات آینده حفظ بکنیم و درسال 1401 شاهد تصمیمات مناسبی برای حقوق اعضای هیات علمی نیز باشیم.

باید روی کسب منابع مالی پایدار در دانشگاه سرمایه گذاری کنیم

وی همچنین گفت: مجموعه ای از تهدیدها و ناملایمات برای دانشگاه علامه طباطبایی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم تا آینده ما در دانشگاه روشن تر باشد. در حال حاضر منابع و مصارف دانشگاه علامه طباطبایی با یکدیگر همخوانی ندارند و روز به روز این شکاف در حال افزایش است. لذا باید روی کسب منابع مالی پایدار در دانشگاه سرمایه گذاری کنیم و این یکی از دستورهای اصلی ماست که ثروت های ارزشمندی که در دانشگاه وجود دارد، تبدیل به منابع درآمدی پایدار کنیم و دغدغه های همکارانمان را برای پرداخت به موقع مطالباتشان انجام دهیم.

طرح جامع دانشگاه علامه طباطبایی در شهر تهران را به تصویب خواهیم رساند

دکتر صابری با اشاره به برخی تهدیدهای پیرامونی شهرداری گفت: برای حل این مشکل توافق های اولیه خوبی با شهرداری صورت گرفته و ان شاالله به سمت قانونی شدن طرح جامع دانشگاه علامه طباطبایی در شهر تهران خواهیم رفت و بتوانیم این طرح جامع را به تصویب مراجع قانونی برسانیم و بر اساس آن بخش هایی از توسعه دانشگاه که به تعویق افتاده را شروع کنیم. ما نیاز به این داریم که نسبت به برخی ظرفیت های جدید در دانشگاه علامه طباطبایی وارد عملیات اجرایی شویم.

ساخت مجتمع خوابگاهی دانشجویی و انتقال برخی دانشکده ها به پردیس مرکزی در دستور کار است

وی تاکید کرد: یکی از مطالبات مهمی که در دانشگاه باید نسبت به آن در سال 1401 تصمیم قطعی بگیریم، ساخت مجتمع خوابگاهی دانشجویی است و باید فضای مطلوب خوابگاهی برای دانشجویان ایجاد کنیم. مقدمات این کار در سایت دانشگاه شروع شده و به سمت تامین منابع آن پیش می رویم. در خصوص منابع این طرح اقدامات ما شروع شده و امیدوارم در سال 1401 عملیات اجرایی اولین مجتمع خوابگاهی دانشگاه آغاز شود.

دکتر صابری در مورد احداث برخی از دانشکده ها در پردیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این قول دیرینه دانشگاه به برخی دانشکده ها بوده و اقدامات قانونی و تامین منابع آنها اغاز شده و ان شاالله در سال 1401 شاهد عملیات اجرایی برخی از این دانشکده ها باشیم.

در سال 1401 شاهد اجرای اولین پروژه اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی خواهیم بود

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: نکته سومی که به آن اهمیت می دهیم تبدیل وضعیت برخی از املاک دانشگاه طباطبایی در جهت تامین منابع مالی ارزشمند برای دانشگاه است که در این موضوع هم اقدامات بسیار خوبی شروع شده و به نظر می رسد در سال 1401 شاهد اجرای اولین پروژه اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی باشیم. اینها می تواند بخشی از دغدغه های دانشجویان عزیز ما برای تامین رفاه آنها برطرف کند، برخی خواسته های دانشکده ها و اعضای هیات علمی برای تامین فضای مناسب کاری را تامین کند و دغدغه همکاران در مورد نیازهای مالی را رفع کند.

تصمیمات مناسب برای برطرف کردن برخی دغدغه های رفاهی کارکنان دانشگاه در راه است

او در مورد تامین نیازهای رفاهی کارکنان دانشگاه در سال 1401 گفت: در این زمینه هم اقداماتی شروع می شود. نمی توانیم خودمان را نسبت به مجموعه ای از شرایط اقتصادی ناملایم برای کارکنان دانشگاه بی مسئولیت قلمداد کنیم. امیدواریم مسئولیت پذیری خود نسبت به بخشی از این دغدغه ها را نشان دهیم و با مشارکت کارکنان وارد برخی تصمیمات مناسب برای برطرف کردن برخی دغدغه های رفاهی کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی شویم.

دکتر صابری در پایان گفت: امیدوارم این تعامل خوبی که در فضای دانشگاه وجود دارد و همه این خانواده آماده هستند اتفاقات خوبی را در دانشگاه شاهد باشند، روز به روز بیشتر شود و با کمک هم شرایط مطلوب تری را در سال های آینده پیش رو داشته باشیم. آرزوی سلامتی برای همه شما دارم و ان شاالله آنچه که شایستگی دانشگاه علامه طباطبایی است، رخ دهد و ما برخوردار از مطلوبیت های بیشتر در دانشگاه باشیم. آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه شما دارم.

فایل ویدئویی این گفتگو در این لینک قابل مشاهده است.

کلید واژه ها: رضا صابری معاون توسعه و مدیریت منابع