برگذاری نشست هم اندیشی و هماهنگی سرپرست امور اداری با کارکنان اداره کارگزینی دانشگاه

۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۵ کد : ۱۹۶۸۶ اخبار اداری و مالی
تعداد بازدید:۴۶۰
در روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ نشست مدیر امور اداری دانشگاه با اعضای اداره کارگزینی برگذار شد و حاضران ضمن بررسی مسائل جاری به گفتگو و تبادل نظر در خصوص راهکارها و پیشنهادات مطرح شده پرداختند.
برگذاری نشست هم اندیشی و هماهنگی سرپرست امور اداری با کارکنان اداره کارگزینی دانشگاه

جناب آقای مهدی میرزائی تبار سرپرست امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی در جلسه با اعضای اداره کارگزینی ضمن بیان خدا قوت، اقدامات انجام شده در این اداره را بسیار خوب ارزیابی کرد و سرعت و دقّت عمل را یکی از ویژگی های مهم و برجسته کارمندان حوزه کارگزینی برشمرد.

وی با بیان اینکه نگرش ویژه ای به اداره کارگزینی برای پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه منابع انسانی وجود دارد، گفت: امور اداری باید از محل ارائه خدمات اداری صرف، به حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری بدل شود و نقش موثری در پیاده سازی راهبردهای اجرایی و خط مشی های سازمان داشته باشد.

میرزائی تبار با بیان اینکه بازنگری ساختار دانشگاه و اصلاح آن برای تعریف پست های کارشناسی یکی از ضرورت های بهبود تشکیلات اداری، انگیزش و مسئولیت پذیری کارکنان است، تصریح کرد: اصلاح ساختار اداری و دریافت مصوبه های مربوط به آن از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و باید تغییرات مهمی که در دانشگاه رخ می دهد را به فرصت هایی برای رشد و پیشرفت همکاران تبدیل نماییم.

وی خاطرنشان کرد: کارگزینی به عنوان بخش مهم و تخصصی در زمینه منابع انسانی باید هر جا که مانعی احساس کرد را مطرح نماید تا بر پایه واقعیت های موجود به حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در معاونت کمک نماید، چرا که لازمه اتخاذ تصمیمات درست، وجود اطلاعات دقیق و قاطعیتی است که به واسطه آن بوجود می آید.

سرپرست امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اهمیّت برگزاری جلسات فصلی با مدیران و روسای ادارات، بر لزوم شنیده شدن عقاید و نظرات همه تصمیم گیران تاکید کرد و اظهار داشت: ضعف های اجرایی در عمل مشخص می گردد و شناخت وضع موجود تنها با ارائه نظرات کارشناسی مدیران حاصل می شود که با تعامل سازنده و قدرت چانه زنی به اقتضای شرایط، بخش زیادی از مشکلات مربوط به حوزه اداری را مرتفع خواهد نمود.

وی همچنین در خصوص ایجاد رضایت شغلی کارکنان از طریق جبران خدمات و ارائه امکانات رفاهی گفت: تعریف بسته های رفاهی و همه آنچه که مورد نیاز یک خانواده کارمند است باید برای کارمندان مهّیا شود و تصمیم در این باره منوط به بررسی ظرفیت های رفاهی است تا در آینده نزدیک این امکانات را فراهم نماییم.

مدیر هسته گزینش کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی بر آموزش و برگزاری دوره های آموزشی برای افراد جدیدالورود تاکید کرد و گفت: آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان به ویژه انتقال تجربیات عملی به کارکنان جدیدالاستخدام در حوزه های مختلف، باید در آغاز زندگی اداری شان در دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان مهد علوم انسانی کشور مدّ نظر قرار گیرد و برگزاری جلسه‌ای با انتقال فرهنگ سازمانی متعالی دانشگاه از اقداماتی است که می‌تواند در جامعه پذیری آنها نقش موثری ایفا نماید.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد، لزوم توجه به بازنشستگان و امور رفاهی آنها و ایجاد اجتماعاتی برای احساس تعلق بیشتر و شکل گیری گروه های مرجع برای غنی سازی ایّام بازنشستگی بود، همچنین در خصوص بهره مندی از تجربیات ارزشمند ایشان، آموزش، تقدیر و جشن های سالانه از طریق گردهمایی‌های برنامه ریزی شده برای آنها نظراتی مطرح گردید.

مهدی میرزائی تبار، سرپرست امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی در پایان بیان داشت: کارمندان سرمایه اصلی سازمان هستند و باید به صحبت‌های آنها توجّه شود و برای مرتفع نمودن مشکلاتشان زمان گذاشت و تا جایی که ممکن است راهنمائی ها و مساعدت های لازم انجام پذیرد.

کلید واژه ها: مدیریت اداری کارگزینی میرزائی تبار