هفتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۹۹۹۹ اخبار اداره رفاه اطلاعیه اداره رفاه
تعداد بازدید:۱۷۸۱
این نشست 11 مهر ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار گردید.
هفتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور

‌‌‌‌‌‌‌هفتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه‌های سطح یک کشور با هدف تبادل اطلاعات، تجربیات و ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌ها، ۱۱ مهرماه ۹۸ در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به نقل از دانشگاه تهران؛ در ابتدای این نشست مهندس محمد علی گودرزی مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران و دبیر شورای رفاهی دانشگاه‌های سطح یک کشور‌‌‌‌‌‌‌، ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز، انتقال تجربیات و به اشتراک گذاری آنها، اطلاع رسانی از عملکردها و برنامه‌های پیش رو را از اهداف بارز این نشست دانستند و همچنین افزودند امید است با کاربردی نمودن این نتایج آثار مثبتی در ارتقای امور رفاهی دانشگاهیان به وجود آید.

وی هم افزایی و افزایش توانمندی‌ها را از مهمترین نتایج چنین نشست‌هایی دانست و افزودند، همفکری در مورد مسائل رفاهی علاوه بر وحدت رویه و تشریک‌مساعی در حل مشکلات موجب شناسایی و خلق فرصت‌های جدید و به اشتراک گذاری امکانات و توانمندی‌ها می‌شود.

در ادامه ایشان، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به اشتراک گذاری امکانات رفاهی را به عنوان بهترین روش در شرایط فعلی برشمردند.

در ادامه نشست، دکتر رضا اسدپور مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور رفاهی دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی خواستار بهره‌مندی حوزه رفاهی از ظرفیت هیئت امنا دانشگاه‌ها برای حل مشکلات رفاهی شدند و افزودند لازم است مدیران رفاهی دانشگاه‌ها برای انجام امور رفاهی و ارائه خدمات هرچه بهتر به کادر دانشگاه از هیئت امنای دانشگاه‌ها به شکل قانونی مجوز بگیرند.

دکتر اسدپور حفظ شأن متقاضیان امکانات رفاهی و صدور کارت رفاهی برای کارکنان را از دیگر امور قابل توجه در حوزه رفاهی برشمردند.

در ادامه این نشست، کامران خان ماکو مدیر منابع انسانی، اداری و پشتیبانی دانشگاه تبریز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست گزارش اجمالی از فعالیت‌های این مدیریت در حیطه امور رفاهی به کادر دانشگاه ارائه دادند و افزودند دانشگاه تبریز با هدف بهبود و افزایش رفاه حال کادر دانشگاه در زمینه‌های مختلف اعم از بیمه تکمیلی، راه اندازی و تکمیل اماکن اقامتی در تبریز و جلفا و سایر موارد اقداماتی را انجام داده و برآنیم با افزایش کیفیت و کمیت خدمات، اقدامات مطلوب‌تری انجام بدهیم.

مهندس خان ماکو ضمن بیان این نکته که جهت همفکری بیشتر مسئولین رفاهی دانشگاه‌های منطقه سه کشور نیز به این جلسه دعوت‌شده‌اند افزودند حفظ وحدت رویه در تفسیر و اجرای قانون از نکات ضروری در حوزه امور رفاهی دانشگاه می‌باشد و مدیران رفاهی دانشگاه‌ها برای ارتقا کمی و کیفی خدمات و جلوگیری از اختلاف در نحوه ارائه خدمات لازم است با همفکری و تبادل تجربیات وحدت رویه داشته باشند.

مهندس خان ماکو بر آمادگی دانشگاه تبریز بر ارائه خدمات به دانشگاه‌های دیگر به صورت تهاتری و بهره‌مندی متقابل از امکانات آن تاکید کردند و افزودند با توجه به وجود امکانات مطلوب در این دانشگاه آمادگی ارائه خدمات به سایر دانشگاه‌ها را داریم.

در این نشست که همزمان با حضور مدیران رفاهی دانشگاه‌های منطقه سه کشور برگزار گردید، هریک از دانشگاه‌ها ضمن ارائه گزارش عملکرد، به معرفی امکانات و دستاوردها در زمینه‌های مختلف از قبیل اماکن رفاهی، بیمه تکمیلی، پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی، امور گردشگری، وام و سایر موارد پرداختند.

شایان ذکر است در ادامه نشست حاضرین ضمن استماع گزارش نماینده شرکت پرستو سیر در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات گردشگری داخلی و خارجی، به بررسی تفصیلی امور بیمه تکمیلی و راهکارهای بهبود کمی و کیفیت ارائه خدمات بیمه به کادر دانشگاه پرداختند.

در پایان نشست نیز گزارشی از سامانه جامع خدمات رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه شد. لازم به توضیح است این سامانه شامل سامانه رزرواسیون مراکز اقامتی، سامانه بیمه، سامانه وام و … می‌باشد.

 

دانشگاه‌های سطح یک کشور شامل: دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیر، تربیت مدرس تهران، امیرکبیر، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تبریز می‌باشد. 


نظر شما :