شرح وظایف مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی
وظایف مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی:
- تهیه و تنظیم شاخصهای کمی و کیفی برنامه راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی واحدها با مشارکت کلیه حوزهها و واحدهای تابعه
- تهیه گزارش عملکرد دورهای از پیشبرد برنامههای راهبردی دانشگاه و نیز تجزیه و تحلیل آنها با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصتهای پیش روی دانشگاه و ارائه پیشنهادهای لازم
- نظارت بر تهیه و اجرای برنامههای عملیاتی دانشکدهها و واحدهای تابعه با توجه به چشمانداز و برنامه راهبردی دانشگاه
- بررسی، نظارت و مشارکت در تهیه و تدوین دستورالعملها، اساسنامهها و آییننامههای اجرایی موردنیاز دانشگاه و واحدهای تابعه
- تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی و بودجه تفصیلی بر اساس اهداف و سیاستهای دانشگاه
- تدوین بودجه کل دانشگاه بر مبنای بودجهریزی عملیاتی
- توزیع و تخصیص منابع مالی دانشگاه و واحدهای تابعه و نظارت بر هزینهکرد آن با مشارکت سایر حوزهها و نیز پیگیری در تخصیص به موقع و مناسب منابع از مراجع ذیربط جهت پیشبرد اهداف دانشگاه
- انجام اقدامات لازم در تنظیم موافقتنامههای تملک داراییهای سرمایهای و پیگیری در تخصیص منابع آنها از مراجع ذیربط و نظارت بر اجرای مناسب آنها
- بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص اصلاحیههای بودجه دانشگاه و ردیفهای تابعه و پیگیری در تحقق آن
- تهیه گزارش عملکرد سالانه مالی کل دانشگاه و ردیفهای تابعه بر اساس اعتبارات ابلاغی، میزان تخصیص منابع و عملکرد اجرایی آنها و نیز ارائه پیشنهادهای لازم در این خصوص با مشارکت حوزههای ذیربط
- تهیه و تنظیم گزارشهای تحلیلی بودجهای
- بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در بازنگری، تدوین و یا بهروزرسانی ساختار سازمانی دانشگاه و واحدهای تابعه
- بررسی پیشنهادهای واصله از حوزهها و واحدهای تابعه دانشگاه در خصوص تخصیص، بازنگری، ایجاد و یا حذف سطوح و پستهای سازمانی
- بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص بهبود فرایندها و روشهای انجام کار در دانشگاه و واحدهای تابعه، متناسب با اهداف و سیاستهای دانشگاه، با مشارکت حوزهها و واحدهای ذیربط
- انجام سایر وظایف محوله از سوی مقام مافوق در حدود مقررات موجود